Olemme Kokoomusryhmässä peräänkuuluttaneet kaupungilta markkinointitoimia. Teema löytyy myös vaaliohjelmastamme. Samoin kuin edellisestäkin. Olen kirjoittanut ja maininnut aiheesta eri kokouksissa niin useasti, että en pysy enää laskuissa mukana. Kuntakentällä hyvin pienellä panostuksella saadaan tehokkaasti tuloksia ja tavoitettua kohdeyleisö. Erityisesti yritys- ja omakotitalotonttien kohdalla markkinointi ja hyvä “paketointi” saattaa saada päätöksen kallistumaan Akaan kannalta edulliseksi vaikkapa Tampereella asuvan harkitessa uutta asuinpaikkaa.
Nyt onkin aivan mahtavaa huomata, että Akaassa on tartuttu tähän. Tontin kaupanpäälliseksi luvattu palju maalaa potentiaaliselle muuttajalle juuri oikeanlaisen (ja Akaan kohdalla totuudenmukaisen) mielikuvan rauhallisista koti-illoista omassa talossa. Käsitykseni mukaan tätä kampanjaa myös toteutetaan esimerkiksi maksetulla mainonnalla facebookissa. Loistavaa!
En varmasti olisi itseni jos en jotain pientä lisäystä keksisi. Googleen voisi vielä tehdä mainoskampanjan jossa esimerkiksi hakusanalla “omakotitalotontti Pirkanmaa” tulisi Akaan maksettu mainos ja linkki alla mainitulle sivulle. Tällä hetkellä tätä hyödyntää muutama naapurikaupunki. Jopa googlaamalla “omakotitalotontti akaa” tulee erään Pirkanmaan kunnan mainos.
Suosittelen, että klikkaat alla olevaa linkkiä ja käyt itse katsomassa kampanjan. Parasta Akaan kohdalla on, että markkinointilauseet ovat totta. Näitä positiivisia puolia on vain pidetty tarkkaan salassa ja vain meidän Akaalaisten tiedossa. Toivottavasti ilosanoma tästä leviää!
Sami Rajala
Valtuutettu, kaupunginhallituksen jäsen
Kokoomuksen valtuustoryhmän puheenjohtaja
sami.rajala.akaa@gmail.com
Puh. 050 531 9995