Minussa palaa akaalaisuuden palo. Kun työssään kantaa sellaisia arvoja kuten ihmisläheisyys, vastuullisuus ja yhdessä menestyminen, niin niitä samoja arvoja on helppo kantaa myös vapaalla, arjessa ja juhlassa. Tulevalla valtuustokaudella haluaisin keskittyä etenkin Akaan elinvoimaisuuden kasvattamiseen ts. siihen, että Akaassa on jatkossakin turvallista asua, elää, harrastaa ja yrittää. Akaassa pitää olla sopivia asuntoja ja tontteja, hyvät kulkuyhteydet ja palvelut saatavilla sekä kilpailukykyinen verotus. Haluan, että Akaa on myös lapsiin ja nuoriin panostava ympäristöystävällinen sekä vireä kaupunki, jonka yhteisöllisyys väreilee positiivista fiilistä.

Toivon, että Akaassa on myös pitovoimaa, eivätkä esim. nuoret haluaisi muuttaa täältä pois Tampereelle opiskelemaan. Täällä pitäisi olla heille mahdollisuus aloittaa omaa elämää esim. uusissa vuokra-asunnoissa. Hyvät kulkuyhteydet ja liikenneketjut tarjoisivat mahdollisuuden kulkea sujuvasti opin äärelle. Toki omasta kodista on myös hyvät etäopiskelumahdollisuudet.

Akaa on kotikaupunkimme, jossa arjen tulee olla mukavaa, sujuvaa ja turvallista. Meillä jokaisella on erilaisia toiveita liittyen omaan kotiin, koulutukseen, harrastamiseen, työhön ja vapaa-aikaan. Akaan on oltava paikka, missä nämä toiveet voidaan tehdä mahdolliseksi. Akaan on oltava siis mahdollistaja. Jos sosiaali- ja terveydenhuollon uudistus toteutuu, niin kunnista tulee sivistys- ja elinvoimakuntia. Kuntien tärkeimmät tehtävät tulevat jatkossa painottumaan koulutukseen, kulttuuriin, liikuntaan ja elinvoimaisuuteen. Hyvä kunta panostaa tulevaisuuteen eli lapsiin ja nuoriin. Hyvä kunta luo edellytykset yrityksille toimia ja luoda uusia työpaikkoja. Hyvä kunta hoitaa talouttaan viisaasti. Se huolehtii asukkaidensa henkisestä, fyysisestä ja taloudellisesta hyvinvoinnista ja se kehittyy rohkeasti sekä muistaa ympäristövastuunsa tuleville sukupolville.

Olen saanut olla kuluneella valtuustokaudella mukana elinvoimalautakunnassa, jossa olemme olleet aktiivisia ja aikaansaavia. Meillä on ollut hyvä yhteishenki ja yhteisöllisyys. Olemme vieneet asioita rohkeasti eteenpäin akaalaisuuden palolla. Olen toiminut myös 1. varavaltuutettuna ja varalla perusturvavaliokunnassa. Olen ollut aktiivinen myös Akaan Kokoomuksen omassa valtuustoryhmässä. Haluan jatkaa tätä työtä Akaan ja akaalaisuuden eteen. Siksi olen ehdolla tulevallakin kaudelle ja toivon, että annat äänesi kuulua! Muista minua ennakkoon tai vaalipäivänä, niin minä lupaan muistaa sinua aina akaalaisessa arjessa ja sen kehittämisessä. #kuntavaalit2021 #luotammeAkaaseen

Marssitiellä 23.2.2021

Anttijussi