MARI YLI-KOIVISTO

HR-asiantuntija, FM, 46
Kurvola

Kurikasta kotoosin ja kropsua eväsnä.

Muutimme mieheni kanssa Tampereelta Akaaseen v. 2008. Silloin emme tainneet edes ymmärtää, millaisen helmen kotipaikkakunnaksemme löysimmekään. Perheeseemme kuuluu kaksi kouluikäistä tyttöä, jotka harrastavat koulunkäynnin ohella aktiivisesti. Olemme vahvasti akaalaistuneet – minä jopa niin, että lähdin kuntavaaliehdokkaaksi tavoittelemaan mandaattia akaalaisten yhteisten asioiden hoitamiseen.

Koulutukseltani olen filosofian maisteri kielitieteistä. Olen 20 vuoden työurani aikana saanut työskennellä isoissa ja pienemmissä kansainvälisissä IT-alan yrityksissä, joista olen ammentanut monta oppia elämääni. Tällä hetkellä työskentelen Framerylla, jossa vastaan koko yrityksen rekrytoinnista ja työnantajakuvasta. Vapaa-ajalla puuhailemme kaikenlaista tiiviisti perheen kesken, olen mukana Toijalan Vauhdin toiminnassa, ohjaan lasten yleisurheiluharjoituksia ja liikutan myös itseäni monipuolisesti kuntosalilla, lenkkeillen ja erilaisilla ryhmäliikuntatunneilla.

Ja kyllä, aika ajoin teen äitini ohjeen mukaisesti kropsua eli pannukakkua ja puhun tarpeettoman leviää murretta, jotta juurilleen voi palata täällä Akaassakin.

Innostaja. Kehittäjä. Ratkaisujen etsijä.

Elinvoimainen, innovatiivinen ja asukaslukuaan kasvattava kaupunki. Palvelut ovat kuntalaisten saavutettavissa mm. toimivan sisäisen liikenteen ansiosta. Akaa on osa Tampereen kaupunkiseutua ja se tunnetaan kaupunkina, joka on vaalikauden aikana pystynyt alentamaan veroprosenttiaan ja josta voi löytää juuri itselleen sopivan loppuelämän asuinpaikan.

Kasvatukseen ja koulutukseen panostaminen:
Panostetaan kasvatukseen ja koulutukseen varhaiskasvatuksesta toiselle asteelle riittävin resurssein. Terve kouluympäristö tukee jokaisen oppijan päivää. Luokkakokoja tulee ainoastaan pienentää ja minimituntimääristä on päästävä eroon.

Valmistellut ja vastuulliset päätökset:
Kuntataloutta pitää hoitaa kuin omaa talouttaankin. On ymmärrettävä, mistä rahaa tulee ja mihin sitä on varaa käyttää. Tämä edellyttää asioihin perehtymistä ja vastuullisia päätöksiä.

Akaalaisten osallistaminen kaupungin kehittämiseen:
Akaa kuuntelee asukkaitaan. On luotava matalan kynnyksen kanavat, joilla kuntalaisia osallistetaan päätöksentekoon ja Akaan kehittämiseen.

Akaan houkuttelevuus uudelle tasolle:
Akaan kaupungin houkuttelevuutta niin asuinpaikkana kuin työnantajanakin tulee kehittää. Kaupungissamme on erinomaiset lähipalvelut, sijaintimme on keskeinen. Kohdennettuun markkinointiin on panostettava. Työnantajakulttuuria on tarkasteltava kriittisesti ja henkilöstön työhyvinvointia ja sitoutumista tukevia toimia on lisättävä.

mari.yli-koivisto [ä] elisanet.fi

@MariAkaanValtuustoon