SAMI RAJALA

Toimitusjohtaja, Kokoomuksen valtuustoryhmän puheenjohtaja, 47

Vastuullinen, rehellinen, realisti

Akaa on Pirkanmaan suurin muuttovoittokunta Tampereen jälkeen ja on päässyt mukaan siihen imuun joka Tampereen kehyskunnilla on. Meiltä saa edelleen edullisia tontteja ja asuntoja omien toiveidensa mukaisesti, oli toiveena sitten suuri omakotitalotontti rauhallisella sijainnilla tai uusi kerrostaloyksiö taajaman keskustassa.
Akaassa tuotetaan kuntalaisille palveluita hyvällä laadulla. Luokkakokoja saadaan pienennettyä ja oppilaat opiskelevat pääosin uusissa ja terveissä kouluissa. Panostamme myös ikäihmisten hoivaan, ja keskitymme asiakkaisiin palveluntuottajan (yksityinen/julkinen) sijaan. Akaassa kuntalaiset päättävät itse oman alueidensa kehittämisestä osallistavan budjetoinnin muodossa. Valtuusto ja viranhaltijat käyvät aktiivista keskustelua kuntalaisten kanssa.

Tärkein asia on akaalaisten hyvinvointi, joka syntyy elinvoimaisesta kaupungista. Keskiöön nostaisin tulevalla valtuustokaudella yhteistyön merkityksen. Yhteistyötä tarvitaan sekä valtuutettujen, että viranhaltijoiden kesken ja välillä. Yhdessä olemme vahvempia. Akaa on päässyt sijaintinsa oikeuttamana vihdoin kasvu-uralle. Akaassa on monta suurta investointia käynnissä ja tätä tietä pitää jatkaa. Investoimalla takaamme, että Akaa pysyy positiivisesti esillä ja houkuttelee paikkakunnalle uusia asukkaita ja yrityksiä.
Koen, että kokemukseni myötä minulla on hyvät edellytykset tuoda näkemystä kokonaisuuksista, joiden tulisi Akaassa toimia. Esimerkiksi digitalisaatiolla saadaan palveltua kuntalaisia tehokkaammin ja pystymme vastaamaan kuntalaisten haluun sähköisessä asioinnissa. Myös taloudesta on pidettävä huolta. Terve talous luo edellytykset kuntalaisten palveluille ja rajalliset resurssit tulee kohdentaa oikein.
Kuluneella valtuustokaudella edustin Kokoomusta kaupunginhallituksessa ja toimin valtuustoryhmän puheenjohtajana.

sami.rajala.akaa [ä] gmail.com

@SamiRajalaAkaa