TIMO PULKKINEN

tekninen johtaja, DI, HHJ, 43

nopea omaksuja, tiimipelaaja, junantuoma

Akaa on nykyistä kiinteämpi osa Tampereen seutukuntaa ja muuttovoittoinen, helposti saavutettava ja virkeä, joka hyödyntää täysimittaisesti sijaintinsa kasvukeskuksen läheisyydessä.

Akaalla on tarjottavanaan laadukkaat perusopetus- ja varhaiskasvatuspalvelut ajantasaisissa, laadukkaissa koulu- ja päiväkotirakennuksissa.

Akaassa on monipuolista harrastustoimintaa lapsille ja nuorille.

Molempien juna-asemien seutuja on kehitetty uudentyyppisen keskusta-asumisen käyttöön ja julkista liikennettä on kehitetty sekä asemien syöttöliikenteen, että sisäisen asiointiliikenteen osalta.

Akaassa on tarjolla kauniita omakotitalo- ja mökkitontteja hyvien liikenneyhteyksien varrella erityisesti pohjois-Akaassa, lähempänä Tampereen palveluita.

Kuntatalous on kyetty pitämään tasapainossa, ja esimerkiksi käyttämättömiin kiinteistöihin sitoutuneet varat ja ylläpitokulut on saatu minimiin / poistettua päiväjärjestyksessä.

Kaupunki käyttää hyödykseen digitaalisia palveluja sekä asiakaspalvelussa, että sisäisessä toiminnassaan.

Luottamushenkilöt tekevät yhteistyötä yhteisten asioidemme eteen yli puolue- ja ideologiarajojen.

Voisin kutsua itseäni sivistysporvariksi, jolle oppiminen ja kansansivistys kokonaisuutena ovat tärkeitä aiheita – ne ovat taanneet suomalaisen yhteiskunnan menestyksen menneinä vuosikymmeninä, ja takaavat sen myös jatkossa. Sivistyslautakunnassa toimiminen on avannut sivistystoimen nykyaikaista toimintaa ja problematiikkaakin – lasten ja nuorten oppimisesta pitää pitää huolta jatkossakin!

Korona-avustuksista johtuvaan ylijäämään ei saa tuudittautua liikaa. Palveluita tuotetaan nyt kustannustehokkaasti pääosin, pidetään siitä kiinni jatkossakin: Viialan yhtenäiskoulun rakennustoimikunnan jäsenenä painotan sitä, että kaupungin rakennushankkeiden tulee olla hallinnassa sekä kulujen, että laadun osalta.

Luottamushenkilöorganisaation yhteispeliä sekä puolueiden välillä, että viranhaltijoiden suuntaan on kehitettävä.

Luottamushenkilöiden tulee kyetä ennakoimaan, tutustua käsiteltäviin asioihin ja kokousten ulkopuolella pitää käydä nykyistä enemmän dialogia. Kaivataan positiivista tekemistä!

timo.j.pulkkinen [ä] outlook.com

Twittter