ERJA PENTTI

TtM, palvelujohtaja, 52

sisukas, innostuva, huumorintajuinen

Kuntalaiset arvostavat päätöksentekijöiden yhteistyötaitojen kehittymistä parempaan suuntaan eli keskustelemisen ja kuuntelemisen taitojen dramaattista muutosta menneisiin vuosikymmeniin nähden.

Akaalaiset ovat kiinnostuneita kaupungin asioista, koska he kokevat, että päättäjät keskittyvät tärkeimpiin asioihin. Tämä taas on johtanut siihen, että akaalaiset osallistuvat yllättävän suurin joukoin erilaisiin vapaaehtoisiin tempauksiin ja talkoisiin, johon heitä kannustaa myös jo paikkansa vakiinnuttanut osallistava budjetointi.

Kaupungin yhtenäinen identiteetti on tuolloin selkeästi vahvistunut ja kyläkohtainen puolensa pitäminen on jättäytymässä taka-alalle. Tähän suuntaan on vaikuttanut eritoten kaupungin panostukset lasten ja nuorten arkeen sekä hyvin toimivat Hyvinvointikeskukseen keskitetyt sosiaali- ja terveyspalvelut Pirkanmaan hyvinvointialueella.

Kaupunkilaiset ovat mielissään monipuolisista leikki-, liikunta- ja ulkoilumahdollisuuksista. Akaa tunnetaan vireänä sekä varteenotettava kumppanina kenelle tahansa isommallekin toimijalle asiassa kuin asiassa.

Akaa on saavuttanut sekä akaalaisten että Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen alueen asukkaiden mielissä positiivisen mielikuvan ja herättänyt ihmisten kiinnostuksen kaupunkia kohtaan.

Kiinnostuminen on väistämätöntä, koska mm. auto- ja junaliikenteellä matkustavat matkaajat eivät voi olla huomaamatta kaupungin mainonnan ja elinvoimasta kertovan rakentamisen lisääntymistä kulkuneuvonsa ikkunoista.

Ihmiset ovat tärkeintä: akaalaisten eliniän mittainen terveyden ja hyvinvoinnin perusta rakentuu siihen, että

• meidän lapsilla ja perheillä on mahdollisuus arkea tukevaan ja elämää edistävään varhaiskasvatukseen ja koulutuspalveluihin,
  • voimme luottaa ennalta ehkäisevien ja toimintakykyä tukevien sosiaali- ja terveyspalvelujen saatavuuteen sekä
  • Akaassa panostetaan eri käyttäjäryhmät huomioivaan kaupunkisuunnitteluun ja rakentamiseen