MIKKO PALONEN

Laatupäällikkö, 38
Viiala

Olen 38-vuotias junantuoma tuore Akaalainen. Asun Viialassa avovaimon, kahden koiran ja kissan kanssa. Harrastuksiini kuuluvat tällä hetkellä remontoiminen sekä sisustus. Kun näiltä jää aikaa vietän aikaa eläinten sekä ystävieni kanssa, ellen ole uppoutuneena historian, maailmanpolitiikan tai muun tietokirjallisuuden syövereihin.

Mukana kuntavaaleissa olen koska haluan kehittää kunnan palvelutarjoamasta entistä paremman meille kaikille sekä vahvistaa Akaan elinvoimaisuutta kuntalaisten hyvinvoinnin lisäämiseksi. Haluan myös mahdollistaa parhaan mahdollisen kasvuympäristön lapsille, joissa on meidän kaikkien tulevaisuus.

Reilu, Huomioiva, Määrätietoinen

Akaan talous on kohentunut mutta tekeminen ei saa loppua jotta suotuisa kehitys jatkaa oikeaa suuntaansa. Akaa tunnetaan homekoulujen ja kriisikuntastatuksen sijaan kasvana, monimuotoisena, vehreänä ja ihmisystävällisenä kaupunkina jossa ihmisten on hyvä elää ja yrittää.

Keskeinen sijainti tuo Akaaseen paljon kulttuuritapahtumia ja tapahtumakävijöitä. Vierailijoista moni miettii muuttoa Akaaseen positiivisten kulttuuri- ja palvelukokemusten johdosta.

Akaassa on jokaiselle jotakin. Asua voit monimuotoisesti kaupunkimaisesti, maalla tai jotain siltä väliltä. Yrittäjänä sinun on hyvä olla Akaassa, sillä saat edullisen aloituksen yritystoiminnallesi keskeiseltä paikalta Suomea. Kaupunki tekee aktiivista yhteistyötä yritysten kanssa tukeakseen yritysten kasvumahdollisuuksia digitalisaatiota hyödyntäen.

Tampereen kasvaessa perheitä houkuttaa muuttaa lähiseuduille ja Akaa erottuu naapurikunnista edukseen olemalla ajan hermolla sen suhteen mitä ihmiset tällä hetkellä tarvitsevat asuinympäristöltään.

Akaa kasvaa elinvoimaisena ja tunnettuna paikkana asua, yrittää ja viihtyä

Kuntatalous kuntoon kasvun kautta. Kuntapolitiikka on isolta osaltaan talouspolitiikkaa.
Talouden parantaminen ei tarkoita automaattisesti leikkauksia tai veronkorotuksia. Tekeminen ratkaisee

Ennakkoluulottomalla panostuksella asukas- sekä yrityshankintaan päästään tilanteeseen jossa kuntatalous paranee siinämäärin että pystymme tekemään isompia investointeja palveluiden, kulttuurin sekä tunnettavuuden parantamiseksi. Nämä ruokkivat itsessään jatkuvaa kasvua jonka kautta voimme laskea veroprosenttia alaspäin. Veroprosentin lasku ei ole kädenojennus uusille asukkaille vaan siitä hyödymme me kaikki.

Yhteistyöllä ja asiantuntijoita hyödyntäen fiksuja ja faktoihin perustuvia päätöksiä.

Päätöksenteon läpinäkyvyys ja kuntalaisten osallistaminen entisestään osaksi päätöksentekoa ja budjetointia

mikko.palonen1 [ä] gmail.com

AkaanMikko